Bakad Potatis Med Kycklingröra

Borta bra, men hemma bäst!
Vi har haft en riktigt härlig semester i Göteborg, Halmstad och Malmö men det var riktigt skönt att komma hem till vår egna säng  :D Och skönt att få laga mat hemma igen... man tröttnar ju faktiskt på alla dessa restaurangbesök till frukost, lunch och middag varje dag.
Igår fixade vi en kycklingröra till de stora fina bakade potatisarna, jättegott!


4 pers
4 st bakpotatisar
1 st grillad kyckling
2 dl lätt creme fraiche
3 msk mangoraja
½ finhackad rödlök
1 liten burk majs
curry, salt & peppar

Sätt ugnen på 200°. Borsta potatisarna väl. Stick några hål i varje potatis med en gaffel. Lägg potatisarna direkt på ugnsgallret mitt i ugnen och baka potatisen tills den är mjuk, ca 1 timme.
Rensa kycklingen, dela i små bitar och lägg i en skål.
Blanda ner resten av ingredienserna och smaka av med curry, salt och peppar. Servera med en god sallad och vitlöksbröd.


Härliga Tylösand!

Kommentarer
Postat av: Ida

Hej! Jag har startat upp en ny blogg :)

Jag skriver om mitt liv, intressen, mode, media & mkt mer!

Titta gärna in så blir jag glad :))

2009-08-03 @ 14:57:30
URL: http://misswivel.blogg.se/
Postat av: Jessica

Bakad potatis är ju alltid gott och eran kyckligröra låter ljuvlig.



Ha det bra!

2009-08-11 @ 10:49:14
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: Lesly

mmmhhh vad gott det såg ut. Tack för alla era bra recept ;)

2009-08-23 @ 21:30:04
URL: http://leslita.blogg.se/
Postat av: andrea

maten ser jätte god ut men måste fråga fick ni tag på mangoraja?? de har jag typ letat efter hela dagen i affären =/,,,,

2010-04-07 @ 18:55:32
Postat av: THOMAS & CAMILLA

Mangoraja tror jag finns i princip varje affär. Vet dock inte var de står generellt, fråga vet jag :) Om du inte vet hur den ser ut så är det bara att googla fram det. Rydbergs är märket.

2010-04-07 @ 20:16:38
URL: http://hososs.blogg.se/
Postat av: Micha

Prövade detta idag, och det var himmelskt gott.<3

2012-02-02 @ 18:02:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bloggtoppen.se Matbloggstoppen
RSS 2.0