Fläskfilé med senapssås

Fläskfilén med senapssåsen som vi fick recept på häromdagen var verkligen såå god!
Nu gjorde vi skivor av fläskfilén och serverade med ris men jag tror att det skulle vara minst lika gott att skära filén i mindre bitar, öka mängden sås och servera med pasta!


1 fläskfilé

1 msk fransk senap

1 dl vatten

1 st grönsaksbuljongtärning

2 dl matlagningsgrädde

1 burk (lätt) creme fraiche

1 tsk soja

½ tsk dragon

salt och vitpeppar

Skär filén i skivor. Bryn, salta och peppra.

Lägg köttet i en ungsform och torka ur stekpannan med papper. Lägg i senapen och rör ut med vatten.

Smula ner buljongtärningen och tillsätt grädden, låt koka ihop.

Rör ner creme fraiche. Vänd ner soja och dragon, smaka av med salt och peppar.

Häll såsen över köttet och gratinera i ugn, 225 grader ca 20 min.


Kommentarer
Postat av: Ulla

Det ser ju jättegott ut. Kanske att jag lägger upp det i min veckomatsedel längre fram.

Ha de gott

2009-02-26 @ 18:44:42
URL: http://soderen.myblogg.se
Postat av: Em

sv: Ja jag vill också ha ! :)



Tack desamma!

Krm ,Em

2009-02-27 @ 09:40:48
URL: http://madebyem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bloggtoppen.se Matbloggstoppen
RSS 2.0