Champinjonfilé

Äntligen fredag! Vi ska bara slappa och ta det lugnt, äta lite godis och se en film!
Till middag blev det denna GODA fläskfilé med en sås som smakade gudomligt.


4 pers
600 g fläskfilé
200 g färska champinjoner
smör
1/2 - 1 tsk salt
1 krm svartpeppar
2 dl crème fraiche gourmet bearnaise
2 dl mini fraiche
(dragon)

Sätt ugnen på 225°. Skär köttet i skivor och svampen i klyftor. Fräs svampen i smör. Rör ner crème fraiche, smaka av med salt, peppar och dragon och häll såsen i en ugnssäker form. Bryn köttet i smör, salta och peppra. Lägg ner det i såsen. Tillaga mitt i ugnen 10 - 15 min.

Kommentarer
Postat av: loppan

er blogg e helt super!! recepten oxå!!!

kram

2009-07-10 @ 22:37:28
URL: http://lopplottan.bloggagratis.se
Postat av: Josefin | Shadyblonde

åh det där såg riktigt gott ut!

2009-07-11 @ 15:00:32
URL: http://shadyblonde.blogg.se/
Postat av: Camillas Päron

Det såg gott ut, tillagade ni potatisen i ugnen?

2009-07-11 @ 16:52:59
Postat av: CAMILLA & THOMAS

Loppan - TACK! nu värmde du våra hjärtan :)



Mamma - Japp, Saltbakad potatis. Sånna som Jocke och Sofia gjorde förut.. såå gott! Recept kommer strax.

2009-07-11 @ 17:12:36
URL: http://hososs.blogg.se/
Postat av: Micke

jag gjorde detta till middag idag, men den där raiche gourmet bearnaise hittade jag inte på Ica, så det fick bli vanlig bearnaise sås på påse. men gott vare iaf! blir kanske godare om man gör enligt recept?? =)

2009-07-11 @ 22:51:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bloggtoppen.se Matbloggstoppen
RSS 2.0