Köttfärsfyllda paprikor

Nu har vi ätit köttfärsfyllda paprikor till middag, riktigt gott och fräscht!
Man kan koka riset innan och blanda i köttfärsröran om man vill, men vi valde att servera riset separat. :-)
Använd gärna era egna favoritkryddor... (de här använde vi och det blev jättebra!)


4 pers
500 g köttförs
4 st stora paprikor i olika färger (alt. 8 små)
1 st gul lök
1 st vitlöksklyfta
1 burk krossade tomater
2-3 st soltorkade tomater
2 msk chilisås
2 tsk kalvfond
1 tsk oregano
1 tsk salladskrydda
1 tsk kebabkrydda
salt & vitpeppar

Sätt ugnen på 200 grader. Stek köttfärsen tillsammans med den hackade löken. Pressa i vitlöksklyftan, häll i krossade tomater, kalvfond och chilisåsen.
Smaka av med kryddorna och låt puttra ca 10-15 min. Skölj paprikorna och skär ett tunt lock som sparas. Kärna ur paprikorna och skär av en liten bit på botten så att de står rakt i ugnsformen. Fyll paprikorna med köttfärsröran och lägg på locket igen.
In i ugnen i ca 30 min. Koka riset och servera med en god sallad.

Kommentarer
Postat av: Maja.

såg sjukt gott ut, måste jag nog testa inom en snar framtid:)

2009-03-22 @ 20:54:47
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: rudja

1 kul lök??? betyder de att löken e rolig eller var de bara så att de e skrivet på finska ??

2009-03-23 @ 21:33:55
Postat av: merrycris

Det ser rikigt bra ut, alla rätter ni gör ser verkligen representabla ut! Så nu är jag sugen på att faktiskt göra något utav vad ni gjort o t o m flera saker, Så jag Prenumerar på er!!

hare så bra

-merrycris

2009-03-23 @ 22:17:06
URL: http://merrycris.blogg.se/
Postat av: merrycris

Det var så lite så!!

lycka till med matlagningen o fotograferingen o fortsätt med erat bra-iga arbete:D

kramar

-merrycris

2009-03-23 @ 23:08:45
URL: http://merrycris.blogg.se/
Postat av: JENNY HSU ♥

Hihi, tack så mycket! :)

Kul att du gillade min blogg med.. hihi ^^

2009-03-24 @ 07:42:16
URL: http://yannii.blogg.se/
Postat av: Anonym

BARA ETT TIPS



Det finns en ny sida som är mycket lättare att samla ihop presentkort på, man behöver inte alls ha lika många poäng för att få hem presentkort i brevlådan som på övriga sådana sidor (till exempel gratisbio, gratisklader , gratismakeup, gratismode osv)



Passa på att bli medlem sålänge sidan knappt har några medlemmar. Det gör det mycket lättare för dig att få flera presentkort, jag har snart ett presentkort på H&M och jag blev medlem igår. :) här : http://www.freestreet.se/?r=147

2009-03-24 @ 14:25:33
Postat av: Nicki

Ska man verkligen ha ris till? låter ju jätte konstigt men kan man ha någon slags ris fast det är som pasta om du vet vad jag menar?

2012-03-19 @ 15:07:37
Postat av: carina

Klart man kan ha ris till, brukar vi alltid ha:) Imorgon blir det fyllda paprikor, längesen sist.

2013-02-28 @ 08:54:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bloggtoppen.se Matbloggstoppen
RSS 2.0