Honungsglaserade morötter

Vi blev sugna på att tjuvstarta midsommarveckan med lite färskpotatis och sill igår men när det var dags för middag insåg vi att vi hade glömt att köpa sill!

Man får ta vad man har helt enkelt så det fick bli rostbiff istället.
Passade inte alls bra ihop... men morötterna vi hade som tillbehör var goda som godis!



4 personer
smör att steka i
400 g morötter i knippe
2 msk flytande honung
3 msk vatten
salt (& peppar)

Skala morötterna, fräs dem i smör i en stekpanna på ganska låg värme, utan att ta färg. Tillsätt vatten och låt småputtra några minuter tills morötterna mjuknar lite. Tillsätt honung och höj värmen så att det fräser till lite. Smaka av med salt.
 


Nu drar vi och firar midsommar!!
Hoppas ni får en underbar helg <3


Kommentarer
Postat av: marie

Åhhhhh vad glad jag är!!!! Har letat eran blogg länge nu, hade den som länk på min förra blogg, men raderade den och hittade sedan inte er, det var 1 år sedan! Hurra för eran braiga matblogg!



Ha en fantastisk midsommar!

2010-06-27 @ 13:17:26
URL: http://miluwa.blogg.se/
Postat av: Sofi

Låter gott, värt att prova :>

2010-06-28 @ 12:27:35
URL: http://sofihjalmarsson.blogg.se/
Postat av: Annelie



Hej svejs..



Hoppas att er midsommarhelg var till full belåtenhet.. :o))



Jag måste fråga er,, vart hittade ni filmen

The Blind Side..??

Jag har försökt att hitta den för det är verkligen en film jag vill se,, men har fortfarande inte hittat den.. :o((



Kan ni hjälpa mig..??



Ha en underbar fortsättning på denna ljuvliga sommar.. // Kram, Kram Annelie

2010-06-29 @ 12:37:08
URL: http://minegen65.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bloggtoppen.se Matbloggstoppen
RSS 2.0