Varm Smörgåstårta Version 2

När det var dags för lördagsmys bestämde vi oss för att göra om en stor favorit till ett aningen nyttigare alternativ!
Denna andra varma smörgåstårta (länk) är nämnligen fantastisk...
men en kaloribomb!! Orginalet vinner överlägset men det blev ändå en VÄLDIGT god och mysig middag :)


4 port
12 st skivor "Fiberrost"
1 st purjolök
1 paket bacon
100 g rökt skinka
1 burk skivade champinjoner
1 dl Milda Mat Extra 4%
2 dl lätt creme fraiche
tomater
riven ost


Klipp baconen i små bitar och fräs dem i stekpanna.
Tillsätt strimlad purjo, champinjoner, hackad skinka och låt fräsa med. 
Häll i grädde och creme fraiche och låt puttra en liten stund så att röran tjocknar.
Smaka av med salt & peppar. Skär bort kanterna på bröden.

Lägg fyra brödskivor på en plåt med bakplåtspapper.
Bred ut hälften av röran, det ska bli två lager med röra på.
Avsluta med ett tredje lager bröd som "lock".
Skiva tomaterna och lägg på, strö över med riven ost.

Värms i ugnen 200 C ca 10-15 min.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Vad kul att ni gillar mina recept.



Varm smörgåstårta har jag varit sugen på ett tag, men det har inte blivit av, men det måste jag göra snart så gott ju.



Ha en bra dag!

2009-06-14 @ 15:27:23
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: Emilies Skafferi

Mums vilken god smörgåstårta!

2009-06-14 @ 18:19:49
URL: http://emiliesskafferi.blogg.se/
Postat av: Kristina

Jag tycker att det är rätt svårt att hitta en bra design till sin sida - hur har du burit dig åt? Du har ju en jättefin sida!

2012-03-19 @ 00:53:01
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bloggtoppen.se Matbloggstoppen
RSS 2.0